tisdag 28 oktober 2014

Pastadagen





Ni missade väl inte att fira pastadagen i lördags? Det gjorde inte jag. Beroende på vilken källa man läser, har vi firat pasta dagen sedan 1995, 1997, eller 2005 (kanske det finns ytterligare alternativ?). Jag vågar inte yttra mig om vilket som är det rätta, och har inte forskat mera än en snabb googling heller - det räcker för mig att alla iaf tycks vara överens om att det är just 25:e oktober vi skall äta pasta. 

Följaktligen blev det naturligtvis pasta jag bjöd på då jag fick besök. Jag hade bestämt mig för att göra Currykyckling med banan, eftersom jag hade några bananer som bestämt ville bli ätna så fort som möjligt, men istället för att servera med ris som jag vanligtvis gör, blev det då alltså med pasta. Det passade precis lika bra!

Tycker det är lite kul att jag bloggade om denna rätt - inklusive recept (kanske det var då jag gjorde den senast?) för ganska exakt 1 år sedan. Jag tycks ha haft samma helg-sysselsättning då också som jag hade den här helgen... Inget ovanligt i det, förstås.




Vem var då min mystiska lunchgäst?

Föga förvånande, var det mamma som kom på besök.
Som synes har jag heller inte bara planerat lektioner, utan hunnit med lite annat också.
Jag hjälpte mamma med ett projekt, som jag gissar att jag kanske bloggar om senare,
och så hann vi med lite stickning dessutom.
Sjalen hon stickar på här blir faktiskt precis lika som den här jag har stickat, men i andra färger.

Inga kommentarer: