söndag 1 november 2015

Helgat

Helgen med halloween och all helgona, har varit skön och god.
Ja, jag tjuvstartade ju med halloween-firandet redan förra helgen, och så har jag firat på jobbet, som ni har sett.
Ni såg ju också redan i senaste inlägget hur gott jag fick äta igår?

Det har inte varit det enda goda jag fått äta...

Så här såg fredagkvällen ut. En liten ostbricka - och ni ser Bernhard, årets pumpalykta, som lyser så fint i spisen. 

Här ser ni honom bättre, en glad filur.

Pumpkin Pie lagade blev det också!
Egentligen hade vi tänkt laga pumpa-risotto från senaste Birka (ni hittar det här), men vi fegade ur.... Tyckte det var lite konstigt recept ändå.... Någon som prövat och kan berätta att vi gjorde fel?
Det här var ett säkert kort. :) Passade bra när vi fick gäster dessutom.

En sväng till gravgården blev det också, imorse när det ännu skymde lite och man såg alla tända ljus bra.
Därför har jag mina granna accessoarer med reflex i sig på. :)
(Ni ser det bättre här.)

PS! Min version av rävhalsduk har uppmärksammats på 365 saker du kan sticka eller virka som ni hittar på FB, och mitt inlägg med mönster har varit populär idag, 260 besökare till det inlägget hittills idag och det ökar hela tiden. Jätte kul - vad glad jag blir! :) Det har varit en populär halsduk kan jag säga, så hoppas många har nytta av mönstret!

Inga kommentarer: