lördag 6 augusti 2016

Hattens dag!

Blombroschen har jag naturligtvis också gjort själv (för läänge sedan) - mera om den i detta inlägg
Idag firas hattens dag. Jag vet inte mera om detta än vad jag läst på temadagar.se och här- dvs inte mycket. Men vad mera behöver jag veta, annat än att det tydligen var perfekt timing att jag fick min vice-sheriff -hatt färdig igår; yeehaw-hatt nr 2. (Nummer ett var en beställning, se här - tur att jag kom igång med att virka mera cowboyhattar!) Jag lämnade m.a.o. min egen hatt utan stjärna - det är väl tydligt vem som är sheriff, vem som bestämmer? Se mera av min sheriff i det här inlägget

I inlägget med yeehaw-hatt nummer 1 (ja, mönstret som hittas i The Happy Hooker [2006] heter så) ser ni mera bilder med hatten ur olika vinklar. Denna har jag gjort exakt lika, minus stjärnan. Dock är den av någon anledning något mindre, vilket visas i att det gick åt närmare 2 nystan Novita Eco Cotton än 3 nystan som senast. Men det är okej - jag har ett litet huvud. 

Jag tror inte heller jag visat Amerika-dregellappen Filip har på sig tidigare (eller har jag?). Den är gjord i samma tyg som hans amerika-byxor, och samma modell som hans broderade Filip -dregellapp

Så nu ser vi ut som vi ska, när vi tar inspektionsrundan i bärsjalen om mornarna. Filip trivs så att vara ute i sjalen! Och om han vaknar lämpligt, och vädret tillåter - så inspekterar vi Snappertunadagen senare i eftermiddag; i sjal och hatt, naturligtvis. 

Lägg märke till Filips fina boots!
Och min gardinkjol är så skön och bekväm om sommrarna. (Det var då värst! Börjar ju ha hemgjort från topp till tå...)

Inga kommentarer: