torsdag 23 februari 2017

30 år till?

Tvättmaskinen har gått varm hos oss de senaste dagarna (lillpysen har haft lite tokigt i magen, tack och lov inte så hemsk variant som man läser om men dock), jag trodde jag hängde med - men så plötsligt märkte jag igår att jag inte hade någon ren och torr "reservpyjamas". Man vet ju aldrig vad som händer. Redan att äta gröt i pyjamas, vilket vi gör ibland, kan resultera i behov av tvätt - trots att han äter väldigt duktigt


Som tur fanns (Filips) pappas gamla pyjamas i skåpet. Efter 30+ år är den hur fin som helst - förutom några hål vid båda tårna. Det var ju lätt fixat! Jag klippte helt enkelt av fötterna, och sydde dit ny resår. Ett 15-minuters projekt - max! Jag tycker dessutom det är bättre med "fotlös" pyjamas på Filip nu när han är större, och tar sig upp och går lite mest hela tiden. 

Pyjamasen är redo för 30 år till av användning, minst! :p Och Filip kan fortsätta gå "i pappas fotspår" - ni missade väl inte det HÄR inlägget då Filip också använder pappas kläder. 

Reservpyjamas behövdes inte och nu är de andra säkert torra. Det känns bra att den här mamman var redo ännu en gång. :) Men det ska bli kul att se Filip i denna pyjamas snart ändå! Och jo, vi mår för övrigt bättre om någon funderar, och glada har vi varit hela tiden!

Inga kommentarer: