onsdag 20 april 2011

Why I love my new big bag

Den förra väskan jag stickade åt mig blev så lyckad, att nu fortsätter jag på det här spåret - tänkte jag. Och resultat blev om möjligt ännu bättre!

Why I love my new big bag, står det på t-skjortan jag fick på min namnsdag! Let me tell you the resasons...
  1. Den är snygg (och guldig). Jag använde samma garn som till min väst, dvs Novita Paola.
  2. Den är användbar; trots att den är festlig, vågar jag säga att den passar ide flesta situationer. Den passar helt enkelt till fest så väl som vardag.
  3. Den är rymlig - stor nog att till och med stickningen ryms med (som demonstrerat på bilden), men ändå liten nog att man inte "måste" fylla den.
  4. Den är fin såväl på rätan som på avan (som demonstrerat på bilderna i mönstret). Det är alltså ingen fara om den får en fläck - då vänder man den ut och in. 
  5. Den är praktisk. Eftersom den har innerfack, tappar jag inte bort nycklar och telefon (en väska helt utan fack skulle av den andledningen vara jobbig)
  6. Den är hållbar; väldigt stadig och robust eftersom den har foder i. Töjer inte som en enbart stickad väska skulle göra. 
  7. Den är hemmagjord, eller självgjord ska ja kanske säga: från mönster till stickning (innerfack och dylikt har mamma hjälpt till med - men det gjorde hon förstås också själv hemma)
  8. Den är unik. Ingen annan har en likadan! ...än så länge iaf - jag ger ju bort mönstret här... Men isf har jag bidragit till flera snygga väskor, och kan känna mig stolt.
  9. Den är trendig. Trots att jag inte sett många andra ha stickade väskor, har jag sett många liknande modeller i skyltfönstren. Jag lyckas alltså vara trendig trots att jag är unik. (Tror jag i alla fall....) :)
  10. Den är ekologisk. Nu är jag inte bekant med processen att göra själva tyget och garnet, så jag ska inte sträcka mig hur långt som helst, men jag tänker mig att åtminstone är det inte en slit-och-släng vara. Har man en bra väska, behöv men mindre plastkassar och dylika produkter.