måndag 21 november 2011

Diggi-loo, diggi-ley

Blixtrar och dunder, magiska under
Plötsligt en dag har det hänt, å vilken tur

En dag i staden (du gick där och tänkte)
På esplanaden (du såg nåt som blänkte)
Det kändes som jag hade vingar
Ah... Vilken dröm

Diggi –loo diggi-ley, alla tittar på mig
Där jag går med min gyllene väska
Jag dansade omkring på gatan
Och hela världen den log

För mera av texten, se här, men ni kommer att märka att ni måste anpassa texten något... (Från skor till väskor!) Tiderna har förändrats sen mitt födelseår, då den här sången var med i melodifestivalen! :)

Men vi ska hoppas att hela världen ler, nu när inte bara jag och mamma har gyllene väskor, utan även min moster - som fick ytterligare en variant av gyllene väska när hon fyllde år i oktober!

Min väska är stickad i slätstickning, mammas i  spetsstickning, och mossis är reliefmönstrad! Bra variation, skulle jag vilja påstå! :) 

Mönstret till mossis väska följer nedan.

Diggi-loo, diggi-ley, himlen öppnar sig
Det är knappt man sina ögon tror
Åh... jag ville gärna önska
åt alla gyllene väskor!

1 kommentar:

Hedvig sa...

Fina väskor! Både denna och den nedanför! :)