tisdag 2 oktober 2012

Höstvärme

Här ser ni den enkel runt halsen - dubbelt ser ni den i föregående inlägg
- hittills har jag mest använt den dubbel istället för halsduk. 

Kanske det var någon som uppmärksammade min nya buff i senaste inlägget? Det börjar ju bli kyligt - så väl ute som inne i klassrummen!

Jag har länge avundsjukt och fundersamt tittat på alla "buffar" i min närhet  -  det finns många av dom, och önskat mig en riktigt tjock och varm en, funderat hurdant mönster som skulle passa, har jag möjligen något restgarn till projektet och hur lång skall den vara för att passa perfekt kring halsen - både tvinnad flera varv för en mer "halsdukslik" effekt, eller löst hängande för en mer "sjalsnar" inverkan. 
Flätmönstret ger en vacker effekt till buffen,
oberoende hur den används.



Resultatet blev detta: En flätstickad buff, ca 160 cm omkrets 25 cm bred - vilket faktiskt visade sig vara perfekt längd! Och visst hade jag restgarn, efter min flätade väst närmare bestämt. Ett perfekt projekt med andra ord: ett felfritt mönster, ett snabbt arbete, uppiggande färg, och framför allt ett mångsidigt värmande plagg till vilket jag fick användning för restgarn!

*** Mönstret hittar ni här.***

Inga kommentarer: