söndag 5 april 2015

April april









April inleddes som vanligt med födelsedagsfiras. Idag var det gudföräldrarna mina (2/3 om man räknar noga...) som firades.

Årets present från mig blev dels lite Aroniasylt (som jag berättat om tidigare - se här om du inte minns), dels en African Flower -pannlapp.

Mönstret till African Flower -rutan, finns lite överallt men ni kan t.ex. kika här. Jag virkade två blommor för att sedan virka ihop dem avig sida mot avig sida, och virkade kanten därefter. På det viset blev pannlappen tjockare, och därmed mera funktionsduglig.








Också här hemma har det firats födelsedag, då mannen i mitt liv blev ett år äldre igen. Jag blev glad att få tillfälle att baka, och det var jordgubbtårta som stod högst på önskelistan. ...lite hjälp att äta upp tårtan fick vi också, som tur...


1 kommentar:

Unknown sa...

Tack snälla du! ❤