fredag 11 december 2015

Post!

Finns det något bättre än att gå till postlådan och finna en trevlig överraskning?
Riktigt gammaldags post - brev eller kort från en vän, kanske någon liten present?

Nu i juletider vet ni ju precis vad jag menar. Många skickar ju fortfarande julkort precis som förr i tiden, även om andra gått över till elektroniska varianter. Jag har turen att få något annat än räkningar i postlådan nu som då året runt, även om det är mera sällsynt än när jag var tonåring. Då hade jag som mest kring 40 brevvänner världen över (jag tror det är dem jag har att tacka för att jag lärde mig engelska så bra, och därmed också att jag blev engelska-lärare), nu är det inte så många som aktivt skriver, och också bland de som skriver (inklusive mig själv) har aktiviteten sinat något. Det finns ju så många distraktioner här i livet. 

Men vänner ska man inte glömma! Så när min vän i England, som jag också haft turen att få träffa i verkligheten, verkar ha många bekymmer på gång, ville jag skicka något uppiggande - som hon också brukar göra för mig. Hittade ett väldigt lämpligt broderi i min samling, som jag knåpade ihop på några kvällar. Motivet kunde ju inte vara mera passande, eller hur? Hoppas hon blev glad. Hoppas det kom fram, trots att posten krånglar mycket så här i högsäsongen - men det är flera veckor sedan jag skickade det, så sannolikt har det kommit fram. Nu är det min tur att vänta på något trevligt i postlådan...

Inga kommentarer: