torsdag 31 december 2015

Gott nytt år 2016!

Julens hemligheter, del 2



Jag broderade ju kökshanddukar i somras, och tyckte då det var en väldigt kul - och traditionell - idé!
Nu till julen insåg jag att det är en väldigt bra julklapp också - även i sista minuten om behov finns.
Att brodera initialer är ju en idé, men om man ska brodera till ett par är det ju lite svårare... Även om man vet vem i paret som står i köket och de facto använder kökshandduken...

Jag hittade den här lösningen då jag broderade en kökshandduk till mina svärföräldrar till jul! Med önskan om ett gott nytt år 2016!

Ett gott nytt år önskar jag också mina bloggläsare!

...och vill ni, så hinner ni brodera en kökshanduk ännu idag...  ;)

Jag har en känsla av att 2016 kommer att bli ett mycket spännande och annorlunda år.......

Mönstret till siffrorna snodde jag härifrån. Sen var det ju bara att mäta ut mitten på kökshandduken osv... Jag valde en silver-tråd då jag tycker silver passar bra till nyår, men den var lite styv vilket gjorde stygnen mindre snygga... Men, nåja.... Jag är nöjd. :)


Inga kommentarer: