måndag 1 februari 2016

Mössor, mössor, mössor

Jag hade rätt mycket garn (Novita Usva) över efter min vackra och praktiska poncho-tröja (jag visste väl att det inte kunde behövas så mycket garn!), så jag har passat på att sticka lite mössor.

Jag stickade en basker i spets åt mig själv. Ett dropsmönster vid namn Moulin Rouge

Även herrn i huset fick en mössa, en ribbstickad herrmössa. Även den enligt ett drops-mönster

...sen stickade jag faktiskt ännu en mössa; en flätad mössa i mini-modell. Den stickade jag enligt detta novita-mönster, de facto tänkt till detta usva-garn. 

Här är de alla; en i spets, en i ribbstickning, en med flätor - alla i olika storlekar. Passligt matchande men ändå individuella. 

Jag har slarvat med att skriva upp garnmängd, men jag gissar på totalt två nystan kanske...

Inga kommentarer: