onsdag 16 mars 2011

Sjal x 3


Okej... Så jag har gradu-stress!(Se föregående inlägg.) Det betyder väl inte att jag inte hinner sticka?
Något måste man ju göra som avkoppling också; och vad kan vara bättre än att sticka då man ser på TV om kvällarna, särskilt ett såpass enkelt mönster som det här? Mönstret har jag hittat (gratis) på novita, men jag har stickat det i Sandnes Fritidsgarn istället för det garn som föreslås.

Det är så skönt att svepa in sig i en sjal när man är lite frusen; och tyvärr ser det ju inte ut att vara vår riktigt än så det lär behövas! Tanken var att få en diskret sjal som passar till det mesta, både hemma och ute. Så kanske jag kan låna mammas sjal lite mer sällan... :p Jag tycker mycket om den förra sjalen jag stickade också, men färgerna gör att den är lite mer begränsad till sin användning. Jag hade ytterligare en sjal även innan dess (stickad redan 2006), som syns i det här inlägget, men den är mer "vardaglig" till sin natur. Kanske man kan säga att mina sjalar blivit snyggare efter hand? Åtminstone är de alla olika - så det är inte alls onödigt med många sjalar! :p (Ifall nu någon skulle komma på den befängda tanken!)

1 kommentar:

Kerstin sa...

Stiligt foto!
o visst, sjalen är snygg