lördag 14 juli 2012

Pink Party

Inspirerad av 4-åriga syskonbarnet (från förra inlägget), återupptäckte jag förtjusningen i färgen rosa, något som alla flickor går igenom (verkar det som?). Så jag beslöt mig för att fira det rosa, och hade ett så rosa saftkalas som möjligt.
Förutom det ätbara, hade jag rosa duk, rosa serveringsfat, rosa servetter, rosa gardiner, rosa dekorationsblommor - t.o.m. en rosa disktrasa. Ska  d' va', så ska d' va'!

Rosa kex - pumperniklar var det självklara valet (recept finns i Lindas favoritrecept! Och så muffins i rosa muffinsformar (dem har ni sett förut i det här inlägget, inkl receptlänk), och rosa rabarbersaft (bekant från det här inlägget - den fick bra betyg för övrigt!).
...rosa klädsel, naturligvis, och hurdan frisyr det skulle var inte heller upp till diskussion....
Rätt så lyckat, och jag misstänker att en uppföljare kan vara läglig om någon vecka, då jag hoppas att följande rosa prinsessa (dvs mitt gudbarn) kommer på besök. :)

1 kommentar:

Kerstin sa...

hah, borde tagit fotot i annan vinkel, nu ser man ju ingenstans den rosa disktrasan... däremot ser man att Linus har lite rött på sin t-shirt, så han passar in, o dessutom gilla han ju pumpernicklarna trots den rosa glasyren