söndag 29 juli 2012

Hantverksmässa i Billnäs



Idag har vi varit och kika på hantverksmässan i Billnäs! Jag kunde självklart inte missa ett sådant evenemang - speciellt som det råkade vara här i knutarna... Det syntes lång väg att det var en populär tillställning- trafiken var tät och folk var entusiastiska! Lyckligtvis var de olika stånden inrymda i stora rymliga lokaler, så att man fick luft denna annars mycket svettiga dag...


Här är Lankalinjas stånd.



Man behövde på intet vis vara handarbetsintresserad själv för att trivas på mässan; där fanns så väl handarbetstillbehör (för sömnad, stickning & virkning, smyckestillverkning) som färdiga produkter (av pärlor, trä, garn, godispapper, tyg, sten, lera etc). Där fanns något för alla, helt enkelt!

Här står jag och ser på Pajapuros fina spetssmycken!
Där fanns också otroligt fina större kreationer,
som man kan ha vid någon finare tillställning - när sådant dyker upp....
(Jag köpte även ost, från ståndet bakom.)









För min del blev det den här gången en massa inspiration, och endast färdiga hantverken. Som jag nämnt förut också; när det kommer till det riktigt petiga, är jag inte alltid så ivrig...

Här är mina fynd för denna gång:
1) En penal! Jag hade tänkt sy en penal, men nu närmar sig ju följande skolår snart sin början - och än har jag inte börjat sy! ...denna kreation torde ju dessutom passa en språklärare perfekt, men text på olika språk.  Gjord av usvikko.
2) Spetsörhängen från Pajapuro
3) Ett otroligt fint halsband med pärlor och en ros för bara 8e!
4) En smörkniv (1 euro!)
5) Två par örhängen; röda rosor och ett par formade som garnnystan med stickor i! :) Dessutom hårspännen med rosor...

Inga kommentarer: