måndag 9 juli 2012

Yarnbombing in Karis!


När jag var ut på länk imorse såg jag yarnbombing i Karis för första gången (vad jag vill minnas?)! Jag brukar inte tycka om att ta paus i länkandet, men nu var jag bara tvungen att stanna och ta ett foto! På samma stolpe (i Lövkullakorsningen) ses alltså exempel på både grafitti-stickning (som det tydligen också kallas),  och "vanlig" grafitti. Vad är vackrare? Vad är enklast att ta bort om det skulle störa någon? Knitting rules!
...undrar vem som lagt upp det...........


Vilken tur att jag hade min nya Samsung Galaxy Gio med på min morgonlänk! (Jag må vara finne, men vad mig beträffar håller inte nokia måttet längre!) Telefon fäst på armen; på med sportstracker-appen så att jag ser hur långt och snabbt jag springer, på med grooveshark-appen så får jag bättre takt i stegen (jämfört med radio där de pratar så mycket skräp mellan sångerna - och inte får man bestämma vad de spelar heller!) Och så kan man dessutom stanna och ta foto! Bra början på dagen! Största problemet är att jag vill sjunga med i sångerna, och med tanke på min sångrösts utgångsläge blir det knappast bättre i kombination med flåsandet pga länkandet... ;)


Det räcker tydligen inte att jag länge varit handarbets- och matlagningsfixerad! Nu ska jag bli teknikfreak också! ...och lite besatt av motion har jag väl varit så här på sommaren när jag haft möjlighet, men det lugnar nog ner sig när jobbet börjar det...

1 kommentar:

Unknown sa...

Mycket att gilla i det inlägget! ;-D