onsdag 16 januari 2013

Kokbok nr 3


Som ni vet har jag tidigare gjort två stycken kokböcker; Lindas Favoritrecept (2007) och Flera Favoriter (2009) - kokböcker som jag naturligtvis själv tycker är alldeles strålande och använder ofta, något ni säkert märkt av hänvisningarna här på bloggen.

...men det var ju inte klart där... Jag kan inte låta bli att inspireras av nya recept och nya smaker, och samlar på mig allt fler recept. Dem har jag samlat i kokbok nr 3: Mera Mums. Den här kokboken är "bara" ett anteckningsblock, var jag klistrar/skriver in recept. Ibland eget komponerat, ibland har någon annan skrivit in sitt recept åt mig, ibland klistrat in från något recepthäfte... Jag har också gjort en liten notering när jag första gången gjort rätten, i vilken situation, så den har blivit något av en "matdagbok" samtidigt.

De som känner mig vet att jag gillar ordning och reda. Nu klistrar jag ju in recepten efter hand, i kronologisk ordning, men för att underlätta att hitta ett specifikt recept, eller veta vilka olika desserter jag samlat där t.ex, har jag gjort ett index (som ni kan kika närmare på) på datorn som jag klistrat in i början på kokboken. På det viset hittar jag lätt vad jag söker! :)

Trots att den här kokboken inte är lika "officiell" som de två tidigare, jag har inte tryckt upp den så att jag kan sälja vidare, är stora delar av den "offentlig" eftersom jag delar med mig av de flesta recept här på min blogg! En modernisering av kokbokeri, kanske?

...naturligtvis har jag redan börjat på kokbok nr 4....

Inga kommentarer: