onsdag 30 januari 2013

Magic gloves





Tidigare har jag ju stickat en magisk bolero (= novitas taikabolero, taika = magik) och nu var det dags för mina händer att bli magiska - jag har nämligen virkat Magic Gloves enligt mönster av drops. Det som är magiskt med båda de här mönstren är att de är otroligt enkla, men ser väldigt mycket mer komplicerade ut. Perfekt med andra ord! :)


Jag använde mig av Drops Delight, helt enligt mönstrets föreskrifter, eftersom jag hade garn över från min "höst-bolero" (även det dropsmönster). Jag sökte uttryckligen efter något värmande till mina kalla händer till mitt restgarn, och hade ju en otrolig tur! :)


Är någon annan sugen på något av dessa plagg, så vill jag påpeka att Drops gör sig redo för Sockelicious i hela februari och har då rabatt på en mängd sock-garn inklusive delight (som man uppenbarligen kan göra också annat av).


Samtidigt som jag fotograferade mina vantar passade jag på att fotografera frisyren jag gjort med hjälp av ett hårband på nytt - förra gången blev fotot kanske inte så tydligt, och frisyren var också mindre hållbar. Nu har jag prövat flera gånger och kan konstatera att den a) går väldigt snabbt att göra, b) ser fin ut, speciellt om man sover med fläta natten innan så att håret har mer volym, och c) att frisyren visst är hållbar, stoppar man in 3-4 spännen som hjälper hålla bandet på plats håller den utan problem hela dagen. Instuktionsvideon hittar ni här.

Egentligen skulle tummen också virkas, men jag känner att de är med användbara så här
- händerna är inte lika begränsade.

Dessutom är de minst lika snygga så här, om inte snyggare.

Gillar färgskalan! :)

Inga kommentarer: