torsdag 10 januari 2013

Mera handarbeten

Mina handarbeten på gång för tillfället: Ett par g-klavsvantar (beställningsarbete) och en gul babyfilt.  (Det kommer att bli baby-boom i mars, ifall ni inte visste! ;)  )




...ryms det i min upp-piffade handarbetskorg! Jag har nämligen gjort ett "foder" även till den (liksom till min och mammas korg). Just i det här fallet var det extra viktigt, inte bara därför att korgen var en äldre mindre vacker variant, utan framför allt för att korgen inte var slät på insidan, så mina nystan och handarbeten lätt fastnade i korgens kanter. Icke nu mera!

Åter en gång använde jag mig av resttyg. Det fanns inte tillräckligt för hela fodret, så jag använde ett tyg till bottnet, och ett till kanterna. Dels så syns ju inte tyget, eftersom min handarbetskorg (som står bredvid soffan och rymmer mina "aktiva" arbeten) alltid är välfylld - tro mig(!), och dels tar det inget av utseende, den är lika vacker ändå. Korgen ser snarast djupare ut med ett mörkare botten.

Inga kommentarer: