onsdag 23 januari 2013

Grattis Elis!!

Då har lille brorsonen, som inte längre är så liten, fyllt 1 år! Jätte fina bilder finns på föräldrarnas blogg; Elis för ett år sedan, Mamman för lite på ett år sedan, "Kamrer Niemi" nu, Elis (& Ellen) med tårtan och Elis med storasyster och pappa. Så otroligt fina bilder - inte svårt kanske med så söta motiv! De är så gulliga hela familjen! :)

Naturligtvis skickade faster paket till födelsedagsbarnet:

Hjälmmössa (stickad enligt det här mönstret) är kanske inte det mest passande till en sån liten gubbe som Elis, men åtminstone borde han ha varmt om öronen! Jag får fundera åt någon hatt i framtiden! "Tågsockor" (stickade enligt det här mönstret) har jag länge velat sticka, och passade ju bra nu som ett komplement till detta set. Sist men inte minst en halsduk, likadan som storasyster fick tidigare, för att komplettera det hela. Jag tycker det är så praktiskt modell på halsduken; ja - på mössa och sockor också för den delen! Hoppas "Kamrer Niemi" ska ha mycket nytta, nöje och framför allt värme av dem!

Inga foton på dessa (än så länge), men jag kan passa på att visa ett annat plagg i användning! Fick nämligen foto på Elis i västen jag stickade i somras här om veckan! Ni ser vilken liten karl han är... :)




Inga kommentarer: