fredag 8 mars 2013

Glad kvinnodag!


Jag har här en "upp-och-ner-bottenfläta-med-knåka", vilket å ena sidan inte syns så tydligt,
o andra sidan är det rätt praktiskt eftersom det blir en väldigt hållbar frisyr.
Annars, eftersom mitt hår endast är "medellångt", vill de korta testerna inte riktigt hållas i flätan.


Jag väljer att åter en gång ignorera kommentarer om att kvinnodagen inte borde firas, liksom alla andra högtider. (Kvinnor borde inte firas mer än män, julen och alla hjärtans dag är kommersiella dagar gjorde för att vi ska köpa skräp, namnsdagar är onödiga, varför skulle man fira födelsedagar när man blir så gammal etc etc. Måste säga att jag minns inte argumenten, tycker de är så pessimistiska.) Jag är glad som vanligt, och har dagen till ära virkat ett par blek-rosa örhängen!

Mönstret till örhängena finns i nyaste numret av Suuri Käsityölehti, som jag tro det eller ej än har tittat i. Men någon annan har, någon som vet vilka mönster jag behöv omedelbums och har en ny telefon att skicka dem med... ;) 


Dessutom har jag bakat läckra chokladkex! Receptet kommer från Matbirka februari (sid 25), och påminner väldigt mycket om chokladkexen på sid 20 i Lindas Favoritrecept. Men, skillnaden är att det är mera choklad i dessa (äkta choklad, inte bara kakao, flera sorter dessutom), och när det kommer till choklad måste vi ju bara konstatera att more is more! Länge leve chokladen! ;)

Allt som allt, en trevlig kvinnodag, som nu fortsätter i sällskap med kollegorna!

Inga kommentarer: