tisdag 26 mars 2013

I väntan på påsk

Sällsynt frisyr - jag har håret *löst*.
Men så är jag också nyss hemkommen från frissan på bilden.

...äts det påskägg (för många - hemma och på jobbet tydligen) medan det ivrigt väntas på våren!  Vet inte när jag någonsin väntat så ivrigt på våren, vilket säkert dels har att göra med att det varit extra mycket snö i vinter (nu får det vara nog!), och dels att jag väntar på att vårt hus skall bli färdigt (snart, snart, men inte snart nog)!

Kanske jag inte ännu kan gömma de varmaste tröjorna längre bak i garderoben, man jag kan åtminstone ha på mig granna påskiga örhängen!

Dessa egenhändigt virkade örhängen (naturligtvis) heter nämligen "Teardrop #2" - ni hittar mönstret här (in English), men jag tycker de ser lite ut som påskägg? Inte så mycket att användandet bör begränsas enbart till påsk, men tillräckligt mycket för att de ska passa extra bra just nu(?)!

Dessa, liksom de förra örhängena jag virkade (Royal Earrings) är åt den större sidan, MEN jag börjar vänja mig vid det --- är kanske t.o.m. lite förtjust --- och ska man ha "stora" örhängen är virkade bra, för de är iaf inte tunga!


Inga kommentarer: