måndag 5 maj 2014

Den som väntar på något gott...

Ny frisyr dessutom idag: upp-och-ner fläta, också det i en elegant inskuffad variant.
Som vanligt instruktioner av Lilith Moon.
En annan variant av upp-och-ner fläta jag gjort tidigare ser ni här
...väntar aldrig för länge. Gäller både alla vi som väntar på våren, och den som väntat på projektet jag hänvisat till länge.

Nu ska jag äntligen visa den, min eleganta varma tröja som jag berättade om genast då jag började sticka (enligt mönster ur Moda 9 /2013); jag har visat inte bara ett utan två restgarnsprojekt jag gjort av det överblivna garnet, dvs Sandnes Alfa (ett tredje är på kommande) - och här har vi den då! Perfekt just idag när jag ser ut genom fönstret, och ser att det snöar *suck*.

Den är elegant med sina pärlknappar, uppiggande med sin granna färg, men ändå varm och mysig. Den borde hålla mig varm och på gott humör idag, måndags-känslor och vädret till trots.


Inga kommentarer: