söndag 25 maj 2014

Vardagsbilder

Som så otroligt många andra, hela världen känns det som, blev även jag utmanad på FB att dela "vardagsbilder" för ett tag sedan. Just då var jag inte alls inspirerad, och struntade helt enkelt i det. Idag däremot föll lusten på, så jag tänkte, jag gör det väl på mitt eget sätt...

Dagen började med att avverka de sista prov- och förhörs-högarna innan sommarlovet, och det gjordes ute på terassen i solskenet med en kopp té. (Koppen för övrigt ett nytt loppisfynd, 50 cent kostade den vackra koppen!)

Jag trodde det skulle gå fort att rätta ute, inga distraktioner, men det finns ju hur mycket som helst att titta på. Se bara på alla vackra blommor vi har i vår vildvuxna trädgård, en hel brant full av liljekonvaljer bl.a. Inte ens maskrosorna är ju egentligen så tokiga att titta på.... 

Då provrättandet äntligen var undan, blev det en liten cykeltur. För det första röstade jag, och dessutom cyklade jag till svärmor efter en kruka - jag hade ju glömt att plantera persilja igår! Men jag hade en butiks-köpt liten kruka, så jag hoppas den också trivs ute i det fria.... På vägen mötte jag några turister som sökte kärleksstigen... Byka har jag också hunnit med som ni ser, tvätten torkar ute. 

Med persiljan på plats i krukan var den redo att användas! Denna gång blev det äppelpasta (recept hittar du i Flera Favoriter [som vanligt...]) - det var ännu godare än jag mindes och vågade hoppas! Helt fenomenalt gott var det! 

Dagen kommer att fortsätta med mera jobb. Fast ett trevligt sådant - jag har nämligen ett beställningsarbete på gång, som ja ska försöka få färdigt ganska snabbt.... Antagligen kommer detta arbete att utföras med ishockymatchen i tv ikväll - final, hurraa

Inga kommentarer: