tisdag 17 juni 2014

Sommarjobb







Sommarlov i all ära, men det finns en hel del att göra i alla fall. Mera än jag trodde, upptäckte jag idag, men ser man det positivt så har nån annan mera sommarlov än den trodde (och borde) - det är väl smällar man är så illa tvungen att ta. Är väl en fråga om samvete sist och slutligen, hur mycket man reder upp, förbereder, läser in sig etc - för lärare har nog inte långtråkigt på sommaren heller, till skillnad från vad många tror.



Men jag har iaf haft möjlighet för nya utmaningar också, jag har haft ett litet "sommarjobb" - hos Folkhälsan faktiskt var jag sommarjobbat förut för många år sedan. En eftermiddags- "jobb", en "matkurs". Jag säger "jobb", för jag vet inte om det räknas som jobbigt om man har ett skumppaglas i handen halva tiden (det är jag inte van med, på arbetstid menar jag!), och jag säger "kurs", för det känns konstigt att säga jag lärde mamma (som lärt mig!) - och hennes kollegor, laga mat.... Men jag hoppas jag bidrog med lite idéer i alla fall, och förstås nya recept och råd och så. Från min sida sett var det iaf ett lyckat koncept. :) Det viktigaste var i alla fall ju att göra något tillsammans och sen få skörda frukten som man sått.

Jag bifogar recepten i ett dokument nedan, ifall ni andra också vill kursa. :) Vi hade djävulsägg och osthorn till förrätt, avokadopasta till varmrätt och en fräsch (men god!) chokladyoghurt till dessert.... Bra kombination, lagom mättande och goda smaker.

Inga kommentarer: