onsdag 18 juni 2014

Strålande!


Just nu är allting strålande, speciellt jag - och jag har aldrig menat det så ordagrant som jag menar det just nu. Jag har till och med papper - bevis - på att jag är strålande (precis som min bror har bevis på att han har en vacker hjärna - vilken familj!). Men likt en strålande stjärna, om jag får jämföra mig med en sådan, vågar ingen komma nära... ... ...jag har alltså fått strålning som behandling för hypertyreosen jag har nämnt tidigare, förhoppningen är att om jag inte blir frisk, så blir det åtminstone lättare att behandla (troligare så). Jag strålar inte fullt så mycket mera, maken har fått komma hem igen, det är bara barn och gravida som ska hålla sig på avstånd från mig ännu någon vecka.

Jag mår okej, jag har haft motsvarande symptom som när jag var sjuk, men det är övergående. Positivt sett, har det varit roligt att se hur många som bryr sig om mig och hör av sig och frågar hur jag mår. Familjen har dessutom hämtat lite smått och gott åt min redan de första dagarna; chips & choklad (de känner mig så väl - det hjälper väl mot allt?), svärmors bladsaft (jag skulle dricka mycket...), blommor etc...

På bilden till höger ses så väl blommor (jasmin) och saft jag fått. Ljusen, servetterna och servettställningen är "retail therapy", eftersom jag var via ikea då jag skulle få min strålning.... (Jag köpte också lite krukor [1] [2] och en blomma.) Maten jag lagat är svamppasta, som ni sett (och fått recept) på bloggen förut; jag bara skippade majsen denna gång.





Jag fick också en ny kompis som sällskap..... Nämligen en bläckfisk som också fungerar som tesil - "floating octopus tea infuser" (teefilter schwimmende krake, gallegianti polpo infusore - tycks låta kul på alla språk). Skitskoj!!

Här fick min bläckfisk-kompis göra sällskap med lite kardemumma-skorpor jag bakat (recept enligt Flera Favoriter - you know the drill) och Lemon Curd, som jag lagat för första gången. Jag använde det här ica-receptet för Lemon Curden. Skorpor och lemon curd var en fantastisk kombination - ser fram emot att experimentera mera....

Inga kommentarer: