tisdag 24 juni 2014

Tisdag

Regnet har öst ner större delen av dagen idag, men positivt sett betyder det att jag har fått vara inne och ta det lugnt. Målandet får vänta till imorgon. Om inte någon hustomte eller dylikt målar inatt - man kan ju alltid hoppas... 

God mat har vi avnjutit. Pasta Carbonara - där har vi märkt att man inte ska krångla till det med skinka och ägg och grejer; bara pasta, grädde (visp!), bacon och ost. Lite salt och peppar. Mera behövs inte. Mera ska det inte vara, enkelt är bäst ibland. 

Till dessert blev det plättar. Jag hade nämligen en liter mjölk som höll på att bli gammal, och man ska ju inte slösa...... Jag var helt enkelt tvungen att laga plättar. Tydligen höll vår grädde och sylt också på att ta slut, så lite skåptömning - det är ju alltid bra! :)




Eftersom det har regnat, så har jag suttit och handarbetat mycket idag. Det projektet jag nämnde i ett tidigare inlägg är klart (och blev väldigt väldigt vackert - ni får vänta att se tills jag använder, om ingen gissar rätt före), så jag har börjat på nytt... 

Hittills liknar mitt följande projekt väldigt mycket mina flitigt använda tallriksunderlägg, men detta ska bli något helt annat. Någon som vill gissa vad?

Inga kommentarer: