tisdag 3 juni 2014

Glatt sommarlov!



... önskar Egon i sin nya sommar-outfit! (Ni har väl inte missat hans vinter/os -outfit? Tomte-luva till jul har han naturligtvis också.)

Jag hade faktiskt tänkt vara lat och köpa färdiga sommarkläder till Egon, men det finns uppenbarligen bara dock-kläder i rosa och lila i leksaksbutiken här i stan iaf. Vet hut - det talas om att det ska vara jämställt och att man inte ska uppfostra könsdiskriminerande, men det finns inte pojk-dock-kläder? Nog för att jag är irriterad på allt vad "hen" innebär, men pojkar leker faktiskt med dockor utan att bli mindre manliga för det.

Nåja, det är tur man är händig. Jag var halv-lat och köpte en baby-skjorta i minsta storleken och sydde in den (ganska rejält) så att den passade på Egon.

Egon önskar också hitta solglasögon, ifall någon kan tipsa? Dessa "fart-glasögon", som också fungerar som simglasögon, passar kanske bra i detta regnväder, men vi väntar ju på soligare tider.... Omkretsen runt hans huvud är ca 27 cm.




***Bonus bilder på mat ***

Chocolate Chip Cookies, recept ur Lindas Favoritrecept.
Jag har dekorerat med (ätbara) violer - vilket ju passar bra idag då det är Viola (i Finlandssvenska kalendern iaf). 
Italiensk zucchinipasta, vilket jag bloggat om också tidigare (inklusive recept på det och andra zucchini-rätter). 

Inga kommentarer: