tisdag 27 oktober 2015

Grått e' flott!

Ni minns den värmande presenten (buff och pannband) till 30-åringen? (Annars, se här!)
Jag blev väldigt förtjust i garnet jag använde, Novita Karuselli, och ville själv också ha något lika mjukt och skönt.

Sjalar har alltid hört till mina favoriter, så det blev en sådan jag hittade ett lämpligt mönster till. Här ser ni resultatet:



Mönstret till Collared Shawl hittar ni gratis här (in English). 

Den är väldigt finurlig tycker jag. Kragen och det lätta mönstret (några varv rätstickning istället för slätstickning här och där) gör att det ser mer "påklätt" ut på något vis. Garnet jag valde är som sagt underbart mjukt. Den gråa vackra meleringen gör att sjalen passar till det mesta - vardags som lite finare, till så väl byxor och kjol. (Melerat är trendigt nu har jag förstått? Eller inbillar jag mig?) Detta blir en favorit! Den är inte heller för stor för att "knycklas" ihop som en halsduk under rocken nu i kalla tider, och sedan vecklas ut till sjal när rocken kommer av. Praktisk med andra ord!

Inga kommentarer: