torsdag 22 oktober 2015

Höstens färger

Ni minns handarbetet jag hade på gång i höstlunch-inlägget? Det har varit klart sedan länge - flitigt använt dessutom under den tidiga hösten (innan man behövde ha rock på sig dessutom). Nu när fotografen kom på besök igår fastnade min vackra poncho dessutom på bild - ute i höstfärgerna som komplimenterar den så väl. 

Här ser ni förutom de vackra färgerna både ute och i ponchon dessutom vårt vackra Aspen i bakgrunden. 

Aroniabuskarna våra är granna och fina; växer fint och bär defacto bär. 

Förutom min fina poncho med sitt dekorativa spetsmönster har jag på mig en bekväm kjol från H&M, och ett halsband från min mommo - höstlooken är komplett - med nytt, gammalt, hemgjort, köpt, ärvt.... Halsbandet är gissningsvis lika gammalt som jag - hrm, eller lika ungt? :)

Ni förstår att jag trivs här på landet? Vilken utsikt! Ingen skillnad vilken årstid så är det alltid lika vackert!
Mönstret till ponchon kommer från Kotiliesi käsityö 6/2015 (gamla moda). Började söka lämpligt garn så fort jag sett tidningen, och fastnade till slut för Novita Usva, än en gång förmånligt inhandlat i Latvala.  Det gick åt gnuttan mindre än 5 nystan för storlek M. 

Ponchon stickades från sida till sida med avkortade varv, på det viset blev spetsmönstret vackert framträdande. Den är vid, och har dessutom ett bälte, vilket innebär att den är något av en blandning mellan poncho och tröja. Därtill stickades en krage, som jag här har nedvikt på alla bilder, men vid kyla är det lika snyggt att ha den uppvikt. 

Inga kommentarer: