söndag 20 mars 2016

Superpraktiskt blöjfodral!

Ni har nu sett mitt trygga mysiga babynest och påsen jag sydde av det pigga tyget med djurmotiv. Jag hade mera tyg! Så jag googlade något i stil med "sy åt baby" och hittade mönster på detta blöjfodral, och jag är så glad att jag gjorde det! Det är superpraktiskt - en nödvändighet för alla mammor kan jag tycka!


Mönstret med suberba instruktioner hittar ni här

I det här blöjfodralet har jag ett ombyte kläder, 5 blöjor och en liten förpackning tvättlappar; allt jag behöver när jag tar fin-filuren med på visit någonstans. Det är inte ännu trångt i fodralet, om jag kommer på något till jag behöver ha med. Jag har inte ännu valt vad jag vill ha för skötväska, jag antar det kommer att vara mera prylar jag behöver ha med tids nog (kramdjur t.ex, beroende på vart jag far kanske handduk om det inte finns att låna osv), men för nu räcker det att stoppa ner det här paketet i en större handväska och jag och Filip är redo för äventyr! När jag väl valt skötväska kan jag ändå ha nytta av fodralet, för att hålla ordning i skötväskan. Som sagt: en nödvändighet för alla mammor kan jag tycka!

Inga kommentarer: