söndag 13 mars 2016

Baby-boom er strikke-boom

...så står det i senaste nyhetsbrevet från woolspire - som jag får på danska. Låter ju kul. :) Där fanns en hel del fina mönster att låta sig inspireras av.

Och visst, lite baby-boom är det ju känns det som. Jag har ju fått en liten sötnos - som uppmärksammar allt mera av världen runtomkring sig; kronprinsessan Viktoria ha fått en liten prins (hon känns ju nästan som en bekant, när man får höra/läsa så mycket hela tiden), prinsessan Sofia väntar smått - och går vi till "verkligheten" här lite närmare så är jag faktiskt inte den enda som fått barn på jobbet heller. En kollega till mig har fått en liten Viggo. :)

"Baby-boom er strikke-boom" måste ju gälla främst om man inte själv har en liten som kräver (och förtjänar) uppmärksamhet. Jag stickar fortfarande nog, men betydligt mer sällan. Men som sagt fick jag en hel del stickat innan parveln kom, stickat både åt honom, mig - och andra. 

Lille Viggo har fått en "välkommen till världen" -present. Maailman paras myssy (världens bästa mössa) heter mönstret enligt vilket jag stickat den här hjälmmössan - ett mönster (ett urklipp, vet inte varifrån det härstammar...) jag använt många gånger. Det var så mycket kvar av garnnystanet, Drops Fabel, att det räckte mycket väl till ett par baby-sockor dessutom, stickade enligt detta drops-mönster

Min egen lilla pys har fått motsvarande set, inklusive tröja, byxor och vantar, stickat av mommo. :) (och en hel del annat - hon håller säkert med om rubriken...)


Inga kommentarer: