onsdag 16 mars 2016

Det finaste man har sätter man på bordet

...och det var precis vad jag gjorde när vi kom hem på det beräknade datumet. :)

Cool kille tyckte det var skönt komma hem! Fotot taget minuter efter hemkomst, sovit hela vägen hem från Esbo. 
Jag visade ju vad jag gjorde av resttyget tidigare, det här vad huvud-projektet: Ett babynest!

"Alla" som handarbetar och har barn verkar ha sytt ett sådant, så det ville jag naturligtvis också göra. Jag hittade ett piggt fint tyg i Lojo (djur tycks vara tema hos oss, se också gardinerna till barnrummet), och instruktioner till att sy babynestet på nätet. Jag sydde lite annorlunda då jag tyckte det var onödigt pilligt (totalt i onödan, nästan med sämre resultat med tanke på mitt tygval?) med kantband, och så sydde jag två sömmar i "botten" för att vadderingen säkert ska hållas på plats. Jag är väldigt nöjd med resultatet.

Framför allt är Filip väldigt nöjd! Det är tryggt och bra i nästet, speciellt inlindad som ett litet paket i filten han fått av mommo. Här lyssnar Filip och Elvis på när Egon läser godnattsaga... ;)

Jag är väldigt glad att jag sydde nästet, det är väldigt praktiskt och har lugnat Filip flera gånger! Rekommenderar varmt andra att sy ett sådant.

3 kommentarer:

Kerstin sa...

Mommos lilla raring har så tryggt o mysigt i sitt fina näste, o omringad av goa kompisar är tillvaron skön

Linda sa...

Ja han verkar ju nöjd! ��

Linda sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.