torsdag 10 mars 2016

Björntassar

Det tycks bli avsevärt färre inlägg på bloggen i mars än tidigare månader i år. Undrar vad det kan bero på.   :p ;)  Trots det har jag en hel del inlägg "på lager", dvs klara projekt att visa bara jag har tillfälle att skriva och får foton att visa. Här kommer nu ett. 

Björntofflor i baby-storlek! 
Mönster från kotivinkki (ni hittar det tillgängligt här), virkat i Novita Miami
På grund av garnvalet blev tofflorna aningen mindre än de 9 cm mönstret anger. Fint tänkte jag, så att något handarbete passar genast pysen min kommer hem. Men jag fick ju ingen mini-pys utan en liten karl, så det var just och just att de gick på. Sak samma, de är inte särskilt praktiska tofflor för en sprattlande (och därför svårfotograferad) kille ändå. Men fina i övrigt. :)

Inga kommentarer: