tisdag 3 januari 2012

Titta det snöar, titta det snöar


- allting är vitt vitt vitt!

...och därför passade jag på att bli fotograferad med min vinter-väska med snöig bakgrund (till skillnad från årets set vinter-accessoarer). Det gäller att skynda - snön ska ju regna bort i onsdag...

Men i snö som tö - jag är jätte nöjd med min vinterväska! Jag gillar att ha en liten stickad väska som man kan stoppa bara plånboken, telefon och nycklar i om man bara far ut en liten sväng - men min gröna väska passade ju inte alls i vintertid tyckte jag....

Så, jag designade min egen vinterväska (naturligtvis) - med inspiration från olika vintriga stickmönster. Mönstret ser ni nedan.

På bilden ser ni inte bara min vinterväska, med matchande basker de facto stickat i samma garn (eftersom jag delvis använde restgarner till väskan) - utan också mitt enda rea-fynd i mellandagarna: Mina stövlar, samt ytterligare en julklapp (ni har också sett min baguettform - eller resultatet därav)  - stickade vantar av farmor i granna vackra färger!

Ett dåligt foto taget med mobilen på båda väskorna, men dock. Vill ni prova gissa vem som fick den andra väskan? ;) Med lite tur kanske det kommer foto snart....
OBS! Notera att handtaget är dubbelstickat - lika på båda sidor men i motsatta färger - och dubbelt så starkt hoppas jag.