lördag 25 juni 2016

Glad midsommar!

Hoppas ni alla haft en skön midsommar!

Min midsommarafton var väldigt snörvlig och hostig, men idag känns det mera hanterbart och jag ser ljusare på omvärlden. Idag mår jag säkert bättre än många som mådde bättre än mig igår, om vi säger så. (Ja, jag vet ju de facto att det är så.) 

Igår var det i alla fall skönt att vara bortbjuden på midsommarlunch (till svärföräldrarna som i det här fallet bor härligt nära - inget att stressa upp sig för och planera inför) och jag bidrog för en gångs skull inte med något ätbart alls, utan jag bara åt och njöt - för maten smakade trots allt. Faktum är att jag lite funderar om jag borde sno receptet på rostbiffen.... Och kakan ni ser på bilden; den är precis lika god som den ser ut. Och, det finns en stor bit i mitt kylskåp. :)

Det blev inte så mycket fotograferat igår, så tänkte att ni kan få njuta av en äldre midsommarbild från 2010. Denna fina klänning jag stickat åt min guddotter till 1-års dagen (se mera i det här och det här inlägget) hör fortfarande till mina finaste projekt.

....och tänk, nu har jag själv en liten en... Det är faktiskt ganska roligt att se tillbaka på tidigare midsomrar här på bloggen och se hur livet förändras. Ifjol t.ex. hade jag precis fått veta att Filip skulle komma, men det var väldigt, väldigt tidigt. 

Inga kommentarer: