måndag 20 juni 2016

Vi sk*ter i Mumin :p

Vi har haft turen att ha fått väldigt mycket grejer vi behövde när Filip kom hem till oss. Barnvagn, skötbord, säng, bärsjal, böcker etc. Väldigt tacksamt - och roligt på alla vis. Vill man, så kan man ju lite piffa till...

Vi fick bl.a. denna amningsdyna, som minst sagt kommit till användning! Mycket praktiskt, hela familjen gillar! Till saken hör att vi inte är riktiga mumin-fans (uppskattar att det är en fin inhemsk exportvara, så lite mumin får det vara, men kanske inte så mycket mera om inte Filip börjar tjata). När jag dessutom märkte att det kan vara bra att ha ett reserv-överdrag - hittills verkar Filip skita i(/på ) mumin :p , var saken avgjord. 

Traktorer däremot gillar vi i den här familjen. :) Mamma hittade detta fina tyg åt mig.

Jag tog modell av det andra fodralet - med sömnsmån naturligtvis, och ja, ni vet - så klippte jag och sydde. Svårare än så är det inte.

Tadaa! Så var omvandlingen ett faktum! Vi har nu en traktor-amningsdyna! Och ett reservöverdrag ifall det skulle hända en olycka igen!

Färgerna passar dessutom bättre in i vårt vardagsrum - och dynan är ju framme jämt och ständigt så det skadar ju inte det heller. 

Tyg ska användas till max naturligtvis, så jag sydde också denna traktor-korvdyna av det tyget som blev över. Tanken var att Filip kanske skulle vilja ha den med i vagnen när han sover, han gillar att ha det trångt. Men där föredrag han en ihoprullad handduk.... Men en vacker dag blir han säkert förtjust i sin traktor-korvdyna. 

Inga kommentarer: