onsdag 15 juni 2016

Glutenfritt & gott

Ibland kommer det lite extra utmaningar i köket, t.ex. då man ska bjuda på något till någon med specialdiet. Mjölk- och äggfritt lagar jag alltid emellanåt då brorsbarnen är på besök (som t.ex. till dopet), men de bor ju i Sverige - så det är iofs (tyvärr) inte så ofta. 

Och ibland finns det behov för glutenfritt. Jag har bakat mina franska chokladmaränger massor av gånger - och de funkar ju alltid. Men det är ju kul att pröva på något nytt.

(Vill ni prova på chokladmaränger är ett av inläggen HÄR, inklusive recept. Ni kan också kika här och där, eller se dem i grisform.)

Vi har bjudit på Budapestkaka någon gång, då köpt, men ni känner ju mig? Jag *kan själv*. Och jo, det kunde jag visst!

Jag är supernöjd med min Budapestrulle! Jag använde det här receptet, men fyllde med mandarinklyftor på burk istället, som var skurna i mindre bitar. (2 dl grädde istället för 3 hade också räckt bra!)

Vi serverade rullen med jordgubbar från Rullarsböle och kex över från dopet - och festen var ett faktum.

Inga kommentarer: