torsdag 10 november 2016

Basket case


Jag har virkat en korg 
(världen är i sorg)
i den ska ja sätta all frukt
(Trump borde få tukt)

När jag säger i välkomsttexten till bloggen [uppe till vänster] att bloggen handlar om mat & recept samt handarbete, men att det mesta annat följer med på köpet, så skämtar jag inte! :p Men jag ska inte gå in närmare vad jag tänker om världspolitiken i dagsläget iaf, ni ser i vilka banor jag tänker, sen finns det andra som uttrycker det bättre än jag, som dessutom vet ännu mera fakta att bestyrka sin åsikter med.


Min maraton med virkade frukter och grönsaker, se de samlade inläggen här, verkar vara över. I alla fall ryms det inte mer i fruktkorgen jag virkade av restgarn från min vegkorgsmatta

Under TV:n ser ni att Edvard Gris (inte att blanda med Edvard Grieg) fastnat i tv-gallret. Han flyttade hem från ikea för någon vecka sedan, var hans kusiner kelgrisarna fortfarande bor. Jag hade kunnat köpa fruktkorg åt Filip på ikea också för övrigt, men ärligt sagt blev detta finare(!!!!) - visst? 
Korgen är en bra dekoration på tv-bordet. Samtidigt en "traditionell" vardagsrumsdekor (eller hur?), samtidigt en leksak Filip kan dra ner från hyllan om han tycker - och det tycker han, många gånger om dagen. Den hyllan råkar ha så passlig höjd för Filip att stå vid.... 

Inga kommentarer: