tisdag 15 november 2016

Stadig på jorden

Sonen min börjar ta sig fram här i världen. Och uppåt! Han jobbar på och står stadigare på sina små söta - och kalla - fötter hela tiden. Jag sätter gärna tjocka strumpor på hans frusna fötter, men få tjocka strumpor har halkskydd. Och lilla Filip behöver ju ännu lite hjälp på traven för att stå så stadigt som möjligt...
Det vore ju tråkigt att bara ha prickar under alla fötter.... Så det blev lite initialer, tassar, stjärnor, hjärtan och ränder där bland med... Kul! 

Inga problem! Mammor kan allt, försöker jag intala Filip - och mig själv. Men det här kan jag hjälpa till med i alla fall. Jag har inhandlat sock stop, finns på de flesta ställen var det säljs garn, själv har jag handlat (via mitt bekväma ombud mamma) från Pirjon Lanka. Sen applicerade jag på så många sockor jag hittade, för risken finns att medlet i flaskan torkar och inte går att använda mera än en gång (fast jag satte in i lufttät påse och hoppas det går flera gånger...). 8 euro - även om det bara gick använda en gång var det värt slantarna tycker jag. 

De flesta sockorna är köpe-sockor, men ni kan också spana in ett par stickade sockor av Filips mommo, pyamasen jag sytt åt Filip - och så passade jag på att göra mina fruntimmer-sockor och arbets-tofflor också halksäkra. Varför inte?

Inga kommentarer: