fredag 18 november 2016

Polkagrisens dag?

I min kalender står det "polkagrisens dag", men jag hittar nu ingen bekräftelse på detta när jag söker på internet... Men det rödvita-godiset passar så bra till min stickning i samma färger i alla fall. 
Tanken var att jag skulle sticka en tomte-halare (mönster HÄR!) till Filip, i drops Paris som är ett bomullsgarn för att den inte skulle bli så varm. Men nu fick han redan en halare, och det är onödigt med två? Så istället stickar jag en tröja - eventuellt med vit accent, vi ska se vad det blir - det blir lite improvisation. Jag hade nämligen redan beställt garnet från adlibris - jätte bekvämt (och förmånligt). 

Som ni ser börjar också J:s väst äntligen bli klar (han fick den ju halvfärdig till födelsedagen - i april [!]). Många projekt på gång som vanligt... Också en cape åt mig. Men jag hoppas Filips tröja blir klar till lilla jul så kan han få ett paket att öppna - ssschhh berätta inte åt han :) Sen ska J äntligen få sin väst. Och kanske det blir några julklappar?

Låter som jag ska gå och sticka lite medan det är lugn och ro här inne... Och en kopp pukin pusu låter inte heller helt fel, medan regnet smattrar mot fönstret. :) 

Inga kommentarer: