måndag 14 november 2016

Goa glada gubbar!

Det här blir ett kort inlägg. Det har firats mansvecka, far och son i huset har firat namnsdag (olika namn!), samt sonens gudfar och morfar och det har naturligtvis firats farsdag igår. Glada gubbar är på sin plats. Orsaken till att inlägget blir kort är att jag hör en glad (morrande) gubbe i rummet bredvid som antagligen påstår att han sovit klart. 
Dessa goda glada gubbar är av maräng; snögubbsmaränger. (Se också mina spökmaränger och maränggrisar!) Jag spritsade så runda maränger jag kunde, skärde av toppen på de två understa, klistrade ihop med glasyr och dekorerade med choklad. Enkelt som dubbla dörrar (ett uttryck jag aldrig gillat, men nåväl...).  

Gubbarna i mitt liv har firats ordentligt, som ni förstår. Det är de värda. Det här är bara en del av veckans presenter, men det är de som varit mest hemliga ;) ...och en del av de fäder som vi firat - icke att förglömma de fäder som inte mera är med oss.... 

Avslutningsvis, en liten kärleksförklaring :p 

Inga kommentarer: