söndag 13 februari 2011

Sticka knapphål!

Jag börjar ju bli rätt van att sticka - annat vore ju konstigt med tanke på hur mycket jag stickat på sistone (se t.ex. lista över allt jag handarbetade under 2010). Men ibland blir det ju ändå att fundera - hur var det nu man gjorde det här? Vad gör man då? Tja, det gäller ju att fråga de som är äldre eller visare - eller kolla på internet, förstås. 

Mitt senaste "problem" var att sticka knapphål! Jag gör det ändå så pass sällan, så jag får ta mig en liten funderarare. Som tur är, har jag tidigare fått bilder inklusive förklaringar av min kära mor (äldre och visare som hon ju är), som hon knåpat ihop med hjälp av sin sambo och skickat åt mig (man får hitta lösningar med långa avstånd). Och bara jag ser på dem upptäcker jag hur barnsligt enkelt det är att sticka knapphål!

Därför tänkte jag nu sätta upp bilderna på internet, så finns de där nästa gång någon funderar - kanske de kan hjälpa någon annan än mig nu? Ni ser ju på bilden att jag lyckades med hjälp av instruktionerna! (Många knappar var det - och knapphål!) ...fast tröjan är inte färdig ännu, eftersom den de facto inte är en tröja nu, utan en väst. Mer om det senare...

Inga kommentarer: