torsdag 15 september 2011

Tick, tack, tick, tack


Det skulle vara härligt om klockorna skulle vara så här egentligen - utan visare! Att man inte jämt och ständigt behöver fundera vad klockan är, och fundera vad man hinner och inte hinner. Ett evinnerligt jäktas är vad det är!

Med det sagt, så hör det ju nog ändå visare till klockan - och jag är ju en klockfantast. Det ska vara korrekt. Det är kanske en nyhet för någon att jag äger mera än 50 klockor!? Största delen av dem är armbandsklockor, och så finns det ju lite bordsklockor, väggklockor, väckarklockor etc...

Men nu har jag alltså en stickad klocka! *Jag kan själv!* Jag har använt mig av det här mönstret (fast jag stickade in siffrorna direkt, istället för att sy på, ett lite krokigt resultat, men ack så fint), stickat i Sandnes Garn Lanett.

Det enda som saknas nu är därför alltså visarna - och här behöver jag er hjälp: Varifrån kan man köpa urverk? Svaren får gärna hänvisa till Raseborg - eller åtminstone trakten kring Helsingfors / södra Finland... I Raseborg har jag sökt, utan att lyckas (hittills)... Eventuellt far jag till Åbo i helgen (var jag har lite ideér var jag kan söka), men *snörvel & host*, det är inte alls säkert att jag överhuvudtaget far....

2 kommentarer:

Tina sa...

Har förstått att man ska kunna hitta urverk på t. ex hobbyaffärer. Annars borde ju en urmakare vara ett säkert kort... Prova att googla innan du far till Åbo. ;o))

Unknown sa...

Köp en billig och ful klocka från Säästöpörssi och skruva bort urverket?