tisdag 20 september 2011

Grattis brorsan!

Jag är tydligen en dag efter i bloggen, eftersom söndagsmiddagen kom igår, och jag firar storebror idag. (Kan det vara tidsskillnaden mellan Sverige och Finland? Nää, inte logiskt i det här fallet...) Men huvudsaken är väl att jag uppdaterar lite oftare igen! :)

I somras berättade bror min att han aldrig använt tåsockor! Nu minsann har han inget att skylla på, då jag stickat de här fina sockorna åt honom (stickade i Novitas 7 bröder). För att maximera glädjen fyllde jag den med diverse finska läckerheter, så som TUPLA, salmiak, fazer-godis etc... Någon liten flaska från alko hittade visst också dit (dock var den ena inte finsk - men lika god för det - minst!). Jag hoppades presenten uppskattades! :) Sockorna fördes dit av mamma vår, som for på överraskningsbesök till 30-års dagen!

Nu kan både far och dotter ha tåsockor på; Ellen fick ju också ett par i somras. (Här ser ni mina egna tåsockor.)

Vill du också sticka ett par tåsockor, kan du göra så här:

Inga kommentarer: