tisdag 12 juli 2016

Ännu en GOD morgon

Vilken skön morgon att vakna upp till!
Lillpysen har några nätter nu sovit utan nattmacka. Verkade som han ändå myste mera än släckte hungern, funderade jag. Oftast har det funkat bra med tutt, och inatt behövde han inte ens det. 8+ timmar utan ett pip! Det är en bra början på en skön dag! Hoppas vi fortsätter i detta mönster...

Det här brödet var väldigt gott med lite vitlöksfärskost till. Nam!
Hinner man dricka en kopp té dessutom i lugn och ro så är det en riktigt lyxig morgon! (Och det hinner jag för det mesta kan jag tillägga, om inte förr så senare.)
Som om det inte var nog att vi vakna glada efter en god natts sömn, så hade jag igen förberett nattjäst bröd enligt ett nytt recept, nämligen DETTA. Jag ville fortsätta testa kalljästa recept, har ju tidigare prövat DESSA, och nu kombinerat med morotsbröd, som brukar vara en favorit här hemma. Resultatet blev förstås kalljäst morotslimpa - och jag är så nöjd även denna gång; både med smak och med tanke på hur lätt det var att baka. Ännu en hit! På morgonen satte jag bara på ugnen, och satte in det att gräddas 30 minuter - och så hade jag plötsligt färskt bröd ännu en gång. Fantastiskt! Det innehåll ju ingen sirap som senast, lite olja och också lite frön och havregryn, så kändes rätt nyttigt dessutom. Vad kunde vara bättre?

Jag har också varit till stan lite för mig själv idag, fått en del uträttat medan pojkarna hade det bra hemma. Så här struntar vi i det gråa vädret - hoppas ni gör likadant! :)


Inga kommentarer: