lördag 9 juli 2016

Varning! Farligt gott!

Då jag fick besök senaste vecka passade jag som vanligt passa på att baka. Lika vanligt är det att jag testar ett av recepten i min ultimata receptsamling: Det bästa ur Aspens kök. På vilket sätt jag kommer att utnyttja min samling är oklart, om jag kommer att "publicera" och sälja som senast återstår att se. Men här i mitt kök är denna samling i flitig användning. Där finns det bästa från mina två kokböcker, Lindas Favoritrecept och Flera Favoriter, samt det bästa recepten från bloggen. I detta nu finns lite på 400 recept i samlingen, och jodå - alla är supergoda, tro det eller ej! Tänk så mycket gott det finns här i världen!

(Jag ser i blogginlägget om mina första kokböcker att jag räknat ut att det i mina två första kokböcker fanns över 600 recept, och då det i min nya samling finns "bara" lite på 400, och många av dem är nya, så förstår ni att det bara är det bästa kvar!)


Valet denna gång föll på kinuskikatter, som solklart hör hemma i denna superba samling. Det var helt klart en 10-poängare! Tro det, med tanke på mängden socker och smör - "de' e' smöre' som gör e'" har ni väl hört? Jag vågar påstå att alla gäster jag hade höll med!  De är så farligt goda, att jag sedan var tvungen att sätta resterande i frysen, för annars hade jag ätit upp dem omedelbart!

Eftersom jag skryter så med min receptsamling (...) ska jag vara generös och bjuda på ett helt uppslag från receptsamlingen i fråga! Förutom kinuskikatterna hittar ni där recept på glaserade rabarberrutor, karamellrutor och kvargcitronbakelser. Pröva på vilket som helst av dessa recept, och ni blir garanterat nöjda! Det vågar jag lova. Annars, säg till så ska vi se om vi kan lösa problemet. :)

Mera utdrag från min kokbok hittar ni här.

PS! Jag ser att, i misstag, kom också recept på mockarutor och morotsrutor med! (Utdrag ur det "rutiga" kapitlet som ni märker.) Jag låter det vara kvar. Håll till godo! :)



Inga kommentarer: