torsdag 27 december 2012

Julklappssäck - eller -korg?

Även om korgen själv var svår att packa, så var det ju praktiskt att de andra presenterna
som skulle till samma plats rymdes i korgen!
Julen är förbi - magen är mätt (trots att det finns julmat kvar, och godisförråden dessutom blev påfyllda av julgubben) och julklapparna har delats ut. Än en gång har jag tydligen varit jätte snäll - många av klapparna är i köksväg och kommer säkerligen att visas på bloggen i sinom tid. :)

En stor del av de klappar jag hjälpte tomten med är handarbetade eller handgjorda i köket. Det är kanske en "stress" på sitt sätt, men ack så mycket mer avslappnande ändå, än att gå i butiker i timtal och söka något som passar - istället för att göra något som passar, vilket många gånger är mycket enklare, personligare. Dessutom är det ju mycket roligare så, och många gånger mera uppskattat, vågar jag tro (och hoppas). Även om det är svårt, eller rentav omöjligt, att överträffa många av de fina klappar jag fick... 

Mamma önskade sig "korgfoder" till sin korg, efter att ha sett det "foder" jag gjort åt mig själv. Övning ger färdighet, jag börjar bli vanare att sy på symaskinen, och vågar nästan påstå att det här blev ännu mera lyckat än mitt eget. En sån gåva är alltid skön att ge, som man känner sig stolt över och man vet att man själv varit nöjd och glad över! Hoppas mamma också blev glad! :) (Det tror jag nog!)
Naturligtvis fick mamma en kasse också, som var lättare att paketera.
Denna kasse är dessutom veckad för en snyggare detalj och bättre passform. 

1 kommentar:

Kerstin sa...

jodå, mamma är nöjd o glad