lördag 29 december 2012

När det är kallt i vrårna, värmer dessa tårna



...jag funderade laga julklapps-rim till alla paketen, men hittade sist och slutligen aldrig tid för det... Bättre sent än aldrig?

Jag hittade det här enkla mönstret för tofflor (drops design igen - här är ravelrylänk). Mönstret är relativt enkelt, kan jag säga nu efter att jag lärt mig att sticka i patent (det tog en liten stund trots allt - alltid lär man sig något nytt!) och med jätte fint resultat! De ser inte mycket ut för världen utan ett par fötter i, men när de väl är där sitter de som smort (eller nåt...).

Jag stickade två par när jag ändå var i gång, ett par med restgarner från min envisa tröja i lila, och ett i restgarn från min allra första tröja i grått (om vi glömmer bort den allra allra första, som inte är mycket att skryta med...).

Konstaterade medan jag stickade att det nog är mycket garnet, Drops Cotton Viscose, som bidrar till envisheten i fallet av de lila, men trots det är jag sugen på att sticka ett par till åt mig själv, eftersom jag har ett nystan lila kvar. De här paren har ju redan hittat sina ägare. Tycker de ser mysiga ut, och kändes sköna.


Inga kommentarer: