fredag 6 december 2013

Hatten Har Hittat Hem

Ellen håller här i sin julflagga - ser ni noga kanske ni ser att denna kloka 4-åring själv skrivit "god jul" på den!

Världens finaste sötaste smartaste gudunge! :) Se här också hur duktig hon är. 
Jag har haft några hattar på min hatthylla som inte riktigt har vetat vart de skulle... Hattar jag har virkat för att mönstret inspirerat mig, men så har de bara blivit på hyllan.... Men det är klart hattarna skulle till Ellen! De passar ju henne *perfekt*, konstaterade vi när de var här på besök!

Hatt nummer 1 är en sommarhatt virkat i Novita Tahiti som jag hamstrade i somras. (Nyckelkorgen virkat i samma garn.) Mönstret hittade jag på ravelry, var man kan ladda ner det gratis.

Hatt nummer 2 heter "Elegant Cloche", och jag tycker den uppfyller sitt namn - väldigt elegant liten flicka! :) (Speciellt som jag virkade in lite guldtråd på vissa ställen med det annars bruna exklusiva (av priset att döma...) Idena Silkegarn.)

Den eleganta hatten var på när familjen flög hem.
Med på bilden är alltså lillebror Elis och pappa (= min storebror).

Vad bra att hattarna uppskattas någonstans! Det är ju det mest onödiga som finns, att sätta pengar och framför allt TID på handarbete som inte gör någon nytta. Speciellt som jag tycker hattarna blev riktigt fina båda två, och ännu finare blir de på söta Ellen.

Inga kommentarer: