tisdag 24 december 2013

Vår julskinka har rymt!


...vår julgris, i pannlapps-form, sprang nämligen hem till mamma igår vid vår första "julafton". Pannlappen är "dubbelstickad", dvs jag stickade både fram- och baksida samtidigt i motsatta färger, en teknik jag lärt mig ur Stitch n' Bitch. Det är ganska tids- och koncentrationskrävande, men resultatet blev ju bra.


Naturligtvis bjöds det på något gott också på vår lilla för-julafton. Jag gjorde Äpple med pepparkakskross, som jag också gjort tidigare, och serverade vår hemlagade glögg, som ni också sett tidigare, så klart.

Vår amaryllis har växt sig lång och ståtlig, så lång och ståtlig att jag inte vågade låta den vara kvar i krukan med risk att den skulle välta, så nu kom våra nya vaser vi fick i bröllopsgåva väl till pass, som ni ser i bakgrunden. :)

Inga kommentarer: